HTML

épp itt vagyunk

Támogatóink

ők csinnálták ezt a blogot

ők csinálták a mobil alaklamzást (most épp itt vagyunk)

túra képek

Archívum

2012.08.05. | 14. nap: Piediluco » RÓMA

2012.08.06. 07:42 blogfelelős

Utolsó nap reggel Piedilucoban ébredtünk, de már mindenki sokkal izgatottabb volt. Ez onnan is látszódott, hogy sokkal hamarabb elkészültünk a reggeli szedelőzködéssel...

Nagy riszpekt Petinek, akinek a biciklije Terniben volt javításon és egyedül ment vissza érte (az autó nem vállalta a visszautat...) A történethez tartozik, hogy Peti a Szent Péter-téren ért utol minket! Jelzés értékű! :)

Rietin keresztül vezetett az utunk. Odáig dombok, majd Rieti után két kemény emelkedő következett. Utána pedig az út leghosszabb lejtője olyan szembeszéllel, amilyet még nem éltem (pedig már néhány éve biciklizek...).

IGP3610

Város határában még megálltunk egy gyümölcsárusnál dinnyére és barackra, majd továbbgurultunk a központ felé.

Róma táblánál kötelező egy fotó.

A Szent Péter-bazilika előtt volt a "befutó".

DSC 4808

Szállásunk a Collegio Nazareno-ban van, a Spanyol-lépcső és a Trevi-kút között félúton. A szálláson már várt a Kalász-féle csapat (azok a bringások, akik Kalász tanár úr - és egy GPS - vezetésével jöttek Rómába), de nem sokkal az érkezésünk után a buszosok is befutottak.

Vacsora előtt Nyeste ig. úr misét celebrált, majd vacsora után fakultatív városnézés következett.

Záró szakasz:

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gutbrod 2012.08.07. 13:57:46

Gratulálok mindenkinek a sikeres megérkezéshez!!
Most már pihenhetnek a kerékpárok (is).
Gutbrod András

Juhász Gábor 2012.08.18. 15:37:25

Hajnalban zuhanyoztam, majd lesétáltam a tó partjára. A vízben tükröződtek a környező hegyek. Már nincs sok hátra. Ma reggel is kiemelt program volt a kenyérvásárlás, tea viszont ma reggel sem volt. Peti fogott egy „taxit”, és visszament Ternibe a biciklijével. Mi éppen indultunk Piedilucoból, amikor az ő biciklijét javítani kezdték Terniben. A Római levéllel kelünk útra, a 6. fejezetig jutottunk. Az előző részek tartalmából: Pál Rómába vágyódik, hogy találkozzon az ottani hívekkel, Isten felismerhető a teremtésből az emberi ész segítségével, a zsidók számára még ott van a kinyilatkoztatás és a törvény is, de a körülmetéltség önmagában nem elég, mint ahogy a törvény betűjének betartása sem, a szíved legyen körülmetélt! Habár a világ rendjében (Isten kegyelméből) a rosszból is származhat jó, mi azért ne kövessünk el rosszat, hátha még nagyobb jóhoz juthatunk. A hit többet ér, mint a törvény megtartása, Ábrahám esete is ezt példázza. Ádámmal meghalt minden ember, de Krisztussal feltámadhatunk. Nekünk is meg kell halnunk a bűnnek. A zarándok is meghal egy kicsit. Lemond ételről, italról, alvásról, kényelemről, megfeszíti erejét, megacélozza akaratát, hogy elérje a célját. Az a feladatod, hogy felismerd különleges helyedet a világban, Isten képmásaként szabad vagy, de az Ő szabadsága teljes, a Tiéd csak akkor az, ha az Övéhez igazítod, különben szolga leszel. Annak a szolgája, amit (hamis) istenednek választasz. A maradék házi feladat. Alapvetően gurulni fogunk ma, de senki ne lepődjön meg, ha lesz pár emelkedő. Rögtön emelkedővel kezdtünk. Rietiben tankolás (vasárnap nincs nyitva benzinkút, automatában kell fizetni, eltelik egy kis idő, mire felfogom, hogy a bankkártyám nem alkalmas a műveletre). Aztán újra emelkedők és forró szembeszél, talán ez az utolsó próbatétel? Ebéd egy étterem mellett, de nem sokat időzünk. Halász úr kap egy GPS-t, beprogramozva a szállás (Largo del Nazareno 25). Lejt következik, a szembeszél olykor kimozgatja a biciklit is. Balázs küszködik a térdével. Szomjazás. Megálló Monterotondoban: dinnye, barack, slag. Sebi alszik a földön. Űzzük tovább magunkat a Via Salarián, bár egy kép erejéig megállunk a város határát jelző táblánál, más is állt ott. A körgyűrű után még összefutunk a kocsival egy benzinkúton, egy kanyarban elszállt a cím a GSP-ből, utolsó víztöltés. A Szent Péterhez igyekszünk, letérünk a Salariáról a Via Pinciánára, megállunk megnézni az utat. Jó lesz. A Villa Borghese következik, gyönyörködünk egy sort, a forgalom sem zavar, elérjük a Tiberist. Átkelés a folyón, megijedünk az alagúttól, pedig be kellett volna menni, kavarunk egy picit, majd vissza a folyópartra. Háromsávos az út, átvágjuk magunkat a jobb oldalra, majd egy terelés, de már az Angyalvárnál járunk és máris a Via della Conciliazione macskakövein gurulunk a Bazilika felé, lassan, emelkedett hangulatban; az összes szenvedés értelmet nyer, ezért a pillanatért érdemes volt, még soha nem értem oda sehova ekkora örömben, hálát adtam az Istennek, hogy épségben elvezetett minket idáig, hogy nem próbált meg erőnkön felül, megköszöntem nagymamám és keresztanyám imáit. Közben egy kis kapun át a térre tekertünk majd gratuláltunk egymásnak. Hat óra volt. Végül Peti is befutott, egyedül küzdve a széllel és a szomjúsággal. Képek készítését követően a kékruhások kérésére kitoltuk a kerékpárokat a kordonon kívülre, kint kezdtünk kerekezni két kilométert a kollégiumig. Sanyi GPS-szel navigált minket, nálam nem volt igazán jó térkép, a busz hozta le. Kalász tanár úrék már tegnap megérkeztek Rómába, a szállást pedig jóval előttünk felderítették. Halász úr is bent állt már, a buszosok érkezőben voltak, nem sokkal később már pakoltuk is a cuccokat. Vasárnap lévén a busz megkockáztatta a belvárosba jövetelt (súlyos eurókat ér), és itt pakoltak ki belőle. Egyszerűbb volt, mint a város határába szaladgálni érte. Este igazgató úr tábori misét celebrált. Két zuhany, négy WC, 70 ember. Este üldögélek a zuhanyok előtt, de észre sem vesznek. Lefekszem aludni, hajnalban üres a helyiség.