HTML

épp itt vagyunk

Támogatóink

ők csinnálták ezt a blogot

ők csinálták a mobil alaklamzást (most épp itt vagyunk)

túra képek

Archívum

2012.08.10. | Róma, 5. nap: a barokk Róma

2012.08.10. 09:05 blogfelelős

Ahogy Szabó-Pál Tibor tanár úr reggeli videójában elmondta, a mai sétánkat Szent Ignác templomában kezdtük. A mennyezet csodálatos, hihetetlen perspektívával rendelkezik!

IGP4329

Majd tovább mentünk az Il Gesu templomba, ami a jezsuiták főtemploma (itt nyugszik Loyolai Szent Ignác). Tulajdonképpen ez az első barokk templom Rómában.

IGP4177

Következő megállónk a Szent Pantaleon templom volt (a piarista rendházhoz kötődő templom), de szieszta miatt zárva volt, ezért továbbmentünk a Santa Maria Sopra Minerva templomba, ami Róma egyetlen gótikus temploma - bár ez a homlokzatán nem látszódik. A Sopra Minerva végződést pedig azért kapta, mert egy egykori Minerva templom fölé építették. Ebben a templomban található Sziénai Szent Katalin sírhelye is.

IGP4191

Soron következő templom a franciák üzemeltetése alatt álló (és ezt nevében is tükröző) San Luigi dei Francesi volt. E templomot elsősorban Caravaggio festményei miatt kerestük fel (Szent Máté elhívatása, Szent Máté és az angyal, Szent Máté mártíromsága).

IGP4209

Igaz, már korábban jártunk a Pantheonnál, de nem sikerült bemennünk, ezért most ismét arra sétáltunk és megnéztük belülről is.

IGP4213

Záró állomásként (méltóan a zarándoklathoz) a Szent Péter-bazilikát céloztunk meg. Itt először a kupolába másztunk fel, majd úgy jutottunk be a templomba. Sajnos az altemplomot mise miatt lezárták, így oda nem mehettünk.

IGP4252

DSC 6581

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juhász Gábor 2012.08.18. 15:43:00

Reggel a halkrémet Peti készíti. Nem tettünk bele fokhagymát. Csak pár gerezddel. A mai élmények: a mennyezet az Il Gesuban, ima egy kápolnában, Caravaggio festményei, Sziénai Szent Katalin sírja. Átmegyünk a Vatikánba délután, nem készítettem ennivalót, keresek egy boltot. Nem lehet kártyával fizetni, csak 5 euró feletti vásárlás esetén. Veszek pár kiló banánt. Az eladó érdeklődik is a fogyasztási szokásaimról. A téren kiosztom. Kupola. A Szent Pétert nem lehet végignézni. Megyer József írja Váry Gellért piaristáról (ő rajzolta le az összes piarista iskola és templom képét, ami a hátsó lépcsőházban iskolánkban is ki van állítva), hogy szívesen mutatta be magyaroknak a Bazilikát, amikor végigért az egyik oldalon azt mondta, hogy a másik oldal pedig pont ugyanilyen. Az altemplomba nem jutunk le. Mise van 5-től a szentélyben, így azt lezárják. Várunk. Ismét látom az Urunk színeváltozását Raffaello nyomán (10 évig készült mozaikból). XI. Ince sírja érdekes még (Buda visszafoglalása). Vacsora után egy kis bor mellett megosztjuk egymással élményeinket az útról. Már szépülnek az emlékek. Pedig Brigi megfogadta, hogy soha többet. Ádám még csak az első napért tud igazán lelkesedni. Marci a lemaradást is nagy megnyugvással fogadta. Az Assisi előtti hegyen való átkelés bekerül a legendáriumba. (Az Iveco is; Assisiben hol lesz a szállás? Az Iveco szervizben.) Gábor és a péntek (felgyújtom a biciklit). Eszter köszönte, hogy elviseltük. Tényleg. Egymásra tudtunk támaszkodni. Csongor bizonyított. Lóci, Peti felkészületlenül jöttek. Jánosnak a kerékpárja egy kicsit kedvét szegte. Én próbáltam Krisztus keresztjéből erőt meríteni, hogy jól szenvedjek. Lesz miről mesélni. Lehet belőle táplálkozni. Ha szét is szakadtunk, mindig egymásra találtunk. Átéltük, megéltük, túléltük.